Zespół autorski |
Iwona Skręt, Leszek Ziemiański, Ludwik Kossowicz, Winicjusz Stanik, Wiesława
Urzędowska, Bogusław Szczerski, Stefan Kuśmierczyk, Tadeusz Stokłosa, Mieczysław
Mierzejewski, Władysław Nowak, Jan Czarny, Wiesław Żylik, Ryszard Siemion, Henryk
Kolbicz, Wojciech Zieleniewski, Andrzej Ners, Zbigniew Bieniek, Jerzy Strączek, Zdzisław
Nicewicz, Tadeusz Gałecki
|
Opis pracy |
W 1994 roku Petrochemia Płock S.A., we współpracy z INT Kraków, opracowała
technologię produkcji oleju napędowego miejskiego - paliwa do silników z zapłonem
samoczynnym o bardzo dobrych właściwościach proekologicznych. W porównaniu do
typowych olejów napędowych, zastosowanie paliwa miejskiego zapewnia przede wszystkim
znaczące obniżenie emisji związków toksycznych w silnikach spalinowych. Poza tym, olej
miejski posiada bardzo dobre właściwości niskotemperaturowe, które umożliwiają jego
stosowanie w eksploatacji zimowej w temperaturach do -30°C. Paliwo przeznaczone jest do
dużych aglomeracji miejskich i regionów przemysłowych o najwyższym zagrożeniu
środowiska. Poprzez zastosowanie tego paliwa można znacząco obniżyć emisję szkodliwych
składników w spalinach oraz zadymienie spalin, co w skali dużych aglomeracji miejskich daje
odczuwalne efekty ekologiczne.
|